Facebook Instagram Youtube


interof


mediats




Міжнародний вокально-хоровий конкурс-фестиваль «Хай пісня скликає друзів»
Magna Carta Universitatum



58012, Україна,
м. Чернівці, вул. Коцюбинського 2

58012, Ukraine,
Chernivtsi, 2, Kotsiubynsky str.

Приймальня ректора:
тел. +38(0372) 584810,
факс +38(0372) 552914
ел. пошта: rector“сYБ"@:¦&аk©chnu.edu.ua

Загальний відділ:
тел.: +38 (0372) 58-47-07,
+38 (0372) 52-70-29
факс: +38 (0372) 58-47-07
ел. пошта: office“сYБ"@:¦&аk©chnu.edu.ua

International office:
Tel.: +380372584856,
Tel.: +380372584706
E-mail: interof“сYБ"@:¦&аk©chnu.edu.ua
assistant.admission“сYБ"@:¦&аk©chnu.edu.ua

Приймальна комісія:
тел.: +38 (0372) 58-47-11,
+38 (0372) 52-56-69
ел. пошта: admission“сYБ"@:¦&аk©chnu.edu.ua

Оновлено
05-06-2020
15:26

Новини

08-04-2020
Дистанційне навчання як прогресивна освітня технологія 

Завідувач кафедри германського, загального і порівняльного мовознавства, доктор філологічних наук, професор Кійко Світлана Василівна ділиться враженнями про дистанційне навчання та розповідає про його ефективність:

«Якби мене спитали десь місяць тому, чи готові ми, викладачі кафедри германського, загального і порівняльного мовознавства, та наші студенти до повного дистанціювання і віддаленої роботи, я б відповіла «ні». На питання, чи є така форма роботи ефективною, моя відповідь також була б негативною. Втім, зараз я вже точно знаю, що помилялася: події останнього місяця показали, що дистанційне навчання, яке широко використовує комп’ютерні навчальні програми та створює за допомогою сучасних телекомунікацій інформаційне освітнє середовище, якнайкраще підходить в умовах вимушеного карантину для всіх учасників освітнього процесу. Дистанційна освіта розширює і оновлює роль викладача, робить його наставником-консультантом, який повинен координувати пізнавальний процес, постійно удосконалювати ті курси, які він викладає, підвищувати творчу активність і кваліфікацію відповідно до нововведень та інновацій.

З огляду на нові вимоги співробітники кафедри германського, загального і порівняльного мовознавства вимушені були дуже стрімко засвоювати форми та методи дистанційного навчання. Ми вже раніше користувалися низкою онлайн-ресурсів, такими як Deutsche Welle, Nachrichtenleicht.de, Bundeskanzlerin.de, сайтами Goethe Institut тощо. Проте у великій нагоді в режимі карантину стала платформа Moodle. Наша кафедра активно долучилася до створення навчальних курсів на цій платформі. Після проходження курсу з основ користування Moodle під керівництвом Павла Молочка 98 % співробітників кафедри вдало його завершили і отримали сертифікати. Крім того, наші викладачі успішно використовують низку інших спеціальних платформ для дистанційного спілкування – Zoom, Googlemeet, Skype, Google Class тощо.

Ми вдячні також провідним німецьким видавництвам Hueber і Schubert, які виклали під час карантину на своїх сайтах у вільному доступі низку завдань з німецької мови на рівень A1 – B1. Оскільки навчання німецької мови як основної і другої іноземної ведеться на всіх курсах на основі оригінальних німецьких підручників, підтримка вказаних видавництв виявилася для нас у великій нагоді.

Усі співробітники кафедри германського, загального і порівняльного мовознавства уклали графіки дистанційної роботи з прописаними темами, змістом завдань, формами роботи та зворотного зв'язку від студентів. Після кожного заняття ми фіксуємо, скільки студентів відпрацювало тему та виконало контрольні завдання. По кожному студенту до кожної пари ми перевіряємо, в середньому, по 3-5 видів робіт. Ми виконуємо дистанційно зі студентами велику кількість роботи різного виду: асоціограми, презентації, форуми, робота в парах, групах, дискусії, синхронізація мультфільмів, послідовний, шепітний переклад, тести у Google формі "Google Quiz" тощо. Таку звітність кожен викладач здає в електронному вигляді в деканат. Однак не це забирає час. Найбільше його йде на перевірку робіт, консультації та коментарі, перевірку виправленого. Крім того, матеріал потребує додаткової дидактизації для пристосування до дистанційно форми навчання. За окремими навчальними дисциплінами кожен студент працює зі своєю темою, тому практично неможливо типізувати помилки та виробити універсальні рекомендації щодо їх виправлення. В аудиторному режимі відбувається все значно швидше.

Щиро радує нас той факт, що мотивація студентів до дистанційного навчання є високою. Так, студентка 4 курсу німецького відділення Тетяна Фонарюк зазначає: „Дистанційне навчання має низку переваг перед іншими формами навчання. Практично не виходячи з дому чи не покидаючи свого робочого місця, можна підтримувати регулярний контакт з викладачем за допомогою телекомунікаційних технологій, у тому числі відеозв’язку, та одержувати структурований навчальний матеріал, представлений в електронному вигляді”. Її підтримує одногрупниця Олександра Дінова: „Великими плюсами дистанційного навчання є оволодіння сучасними методами комунікації (без карантину ми б не користувались Zoom, Googlemeet чи Hangouts), а також можливість навчатися у власному темпі”. Проте окремим студентам не вистачає прямого спілкування з викладачем: „Коли я відповідаю або висловлюю свою думку, мені набагато зручніше дивитися людині в очі, а не в камеру ноутбуку”, стверджує Ілона Худякова.

Щодо результатів дистанційної роботи, то на даному етапі їх поки що важно оцінити. Для цього пройшло замало часу. Проте вже зараз можна стверджувати, що сучасні інформаційні технології дають змогу підвищити та вдосконалити ефективність освітнього процесу.»

 

 

 

  Назад
Архів
© 1999- Чернівецький національний університет ім. Ю. Федьковича.
Ваші зауваження, запитання та пропозиції: webmaster“сYБ"@:¦&аk©chnu.edu.ua
Powered by Nova, Програмування: Крамар А.В., Дизайн: Антонюк А.М.

ВГОРУ